تبليغات

خبرنامه

فرم خريد محصول
نام کالا قيمت تعداد حذف

چگونگی افزایش عمر لامپ کم مصرف

طول عمر لامپ‌هاي کم‌مصرف جديد بين 6000 تا 15000 ساعت است در حالي که طول عمر لامپ‌هاي معمولي استاندارد 750 تا 1000 ساعت است. طول عمر هر لامپ به عوامل مختلفي مانند کيفيت توليد، قرار گرفتن لامپ در معرض نوسانات ولتاژ، وارد شدن ضربه‌هاي مکانيکي، تعداد دفعات روشن و خاموش شدن و درجه حرارت محيط بستگي دارد.
اگر مدت زمان روشن ماندن اين لامپ‌ها در هر بار تنها چند دقيقه باشد طول عمر آنها کاهش مي‌يابد. به طوري که دوره‌هاي 5 دقيقه‌اي روشن ماندن لامپ، طول عمر آن را به ميزان 85 درصد کاهش مي‌دهد که اين ميزان به اندازه طول عمر لامپ‌هاي معمولي است.
براي پيشگيري از چنين مشکلي بايد هر بار حداقل به مدت 15 دقيقه لامپ‌هاي کم‌مصرف را روشن نگه داشت. به همين خاطر استفاده از اين لامپ‌ها در مکان‏هايي که لازم است مدت زمان کوتاهي روشن شوند به صرفه نيست.
نکته ديگر اينکه لامپ‌هاي معمولي به محض برقرار شدن جريان برق روشن مي‌شوند اما در لامپ‌هاي کم‌مصرف روشن شدن لامپ چند لحظه طول مي‌کشد. اين مدت زمان در هواي سرد و دماي پايين بيشتر مي‌شود.
ميزان روشنايي اين لامپ‌ها با گذشت زمان کمتر مي‌شود اما اين مقدار کاهش چندان زياد نيست و در نيمه عمر آنها به 70 تا 80 درصد ميزان اوليه مي‌رسد.
شايد برخي افراد به دليل قيمت بالاي لامپ‎هاي کم‌مصرف، چندان رغبتي به استفاده از اين نوع لامپ‎ها نداشته باشند و ترجيح دهند همچنان از لامپ‎هاي معمولي که ارزان‎تر هستند استفاده کنند. قيمت لامپ‌هاي کم‌مصرف 3 تا 10 برابر لامپ‌هاي معمولي است اما طول عمر آنها 8 تا 15 برابر بيشتر است. همچنين با استفاده از اين لامپ‌ها هزينه برق کاهش پيدا مي‌کند و بنابراين استفاده از اين لامپ‌ها به صرفه است.

جديدترين محصولات

محبوبترين محصولات